Oyun Gündem

Xbox’ın Araştırma ve Tasarım Başkanı 20 Yıl Sonra Ayrıldı

Xbox’taki araştırma ve tasarım başkanı yaklaşık 20 yıl sonra ayrıldı.

Chris Novak, LinkedIn sayfasında Salı gününün Microsoft’taki son günü olduğunu bildiren bir mesaj yayınladı.

“Xbox’tan ve Microsoft’tan istifa ettim ve son günüm bugün, 19. gün,” diye yazdı. “Xbox’a Kasım 2002’de başladım, bu yüzden yaklaşık 20 yıl sonra bu haberin sürpriz veya beklendiği gibi gelebileceğini biliyorum. İkisinin karışımı!”

Novak, ayrılış nedeni hakkında ayrıntıya girmese de Xbox dışındaki faktörler nedeniyle birkaç yıldır ayrılmayı planladığını açıkladı.

“Yolculuğumun yakın geleceğinde bir düşünme ve dinlenme dönemi var, birkaç yıl önce iş dışında önemli bir olaydan sonra kendime söz verdim” dedi.

“Yapabileceğim her yerde bir yaşam ve tasarım turu yaparak biraz zaman geçireceğim. Tasarım, oyun veya ürün ile işbirliği yapmak ve sohbet etmek istiyorsanız lütfen bize ulaşın (sektör ne olursa olsun).

“Oyunlarda gördüğüm veya yaptığım en iyi şeylerin başka alanlardan geldiğini gördüm ve buna büyük ölçüde eğilmek istiyorum.”

Novak, Kasım 2002’de Xbox ekibine katıldı ve burada yedi yıl boyunca Project Gotham Racing 2, 3 ve 4, Crackdown ve ilk Forza Motorsport gibi oyunlarda tasarım direktörü olarak çalıştı.

Eylül 2009’da HoloLens’in ilk tasarım ekibinin bir parçası olduğu Microsoft Studios için tasarım mimarı oldu. Aynı zamanda birinci taraf tasarım temsilcisiydi ve Quantum Break, Sunset Overdrive ve Ryse: Son of Rome gibi oyunlarda çalıştı.

Ekim 2016’dan bu yana Novak, Microsoft’un tüm oyun kanallarında kullanıcı deneyimini iyileştirme ve geliştirme çalışmalarına öncülük ettiği Xbox araştırma ve tasarımının başkanıdır.

Novak, “Xbox ile geçirdiğim zamanı sevdim” dedi. “Oyuncular için uçtan uca deneyimler oluşturmak bir ayrıcalıktır.

“Hayatta, dünyanın dört bir yanındaki insanlarda bu kadar tutku uyandıran üzerinde çalışılan çok az şey vardır. Oyuncuları dinlemeye ve bir sonraki beklenmedik zevk anını tasavvur etmeye bayılıyorum. Oyun oynamak harika. Xbox her zaman benimle olacak.”

“Her zaman Xbox’a, kullanıcı merkezli süreç için ve en önemlisi, dünya çapında birbirleriyle ve sevdikleri oyunlarla bağlantı kurmanın yollarını arayan sayısız oyuncunun sesleri için kök salacağım. Onlar gerçekten bizim için çalıştığımız kişiler.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mobil uygulamamızı denediniz mi?