Oyun Gündem

Starfield, Diğer Tüm Bestheda Oyunlarından Daha Fazla İçeriğe Sahip Olacak

Prosedürel olarak oluşturulmuş 1000’den fazla gezegenin yanı sıra, Starfield’ın oyuncular için de çok sayıda el yapımı içeriğe sahip olacağı bildiriliyor.

Hayranlar bir süredir Bethesda’nın bir sonraki RPG Starfield oyununun iddialı bir oyun olacağını biliyorlardı. Halihazırda kurulmuş olan Fallout ve The Elder Scrolls serilerine dayanmak yerine, Starfield, kendi benzersiz irfanıyla dolu geniş bir galaksiyle tamamlanmış tamamen yeni bir IP’dir. Starfield’ın ölçeğinin ilk başta hayranlara göz korkutucu görünen bir kısmı, oyunun oyuncuların keşfetmesi için 1.000’den fazla gezegene sahip olacağının duyurulmasıydı.

Bu Starfield özelliğinin oyun topluluğunda bazılarını hoşnutsuz hissetmesinin nedeni, bu 1.000 gezegenin prosedürel olarak oluşturulması nedeniyle, Bethesda oyunlarının görmeye alışık olduğu el yapımı içerik hayranlarının daha az olacağı fikriydi. Bununla birlikte, yakın tarihli bir röportajın bir parçası olarak, Bethesda Direktörü Todd Howard, Starfield’ın oyuncuların zevk alması için bol miktarda el yapımı içeriğe sahip olacağını ve bunun oyunun geniş galaksisini dolduran prosedürel olarak oluşturulmuş gezegenlerin yanında var olacağını söyledi.

Howard’a göre, Bethesda “[Starfield]’da içerik açısından yaptığımız tüm oyunlardan daha fazla el işçiliği yaptı.” Bethesda’nın Direktörü daha sonra oyuncuların bekleyebileceği el yapımı özelliklerin kapsamı hakkında konuşmaya devam etti ve Starfield’da zaten 200.000’den fazla diyalog satırı olduğunu belirtti. Görünüşe göre Starfield’ın ana görevi, bu el yapımı içeriğin çoğunun bulunacağı yer olacak. Howard, “İnsanlar sadece bizim oyunlarımızda alışık olduklarını yapmak istiyorlarsa,” diye devam etti, “ve bir ana görevi takip edip görev dizilerini yapmak istiyorlarsa, bizden ne tür bir beklentiniz olduğunu göreceksiniz.”

O halde, oyuncunun ana hedefleri tamamlamak için yapması gereken her şey ayrıntılara tam olarak dikkat ederken, Starfield’ın açık dünyasının daha fazla prosedürel olarak oluşturulmuş bir his vermesi mümkündür. Howard’a göre bu, Bethesda’nın önceki oyunlarında daha önce yaptıklarından tam olarak büyük bir adım değil, çünkü prosedürel oluşturmanın Skyrim’de manzara ve sorgulama oluşturmak için kullanıldığını iddia etti. Todd Howard’ın The Elder Scrolls 2: Daggerfall’ın şirketin “oyun akışı açısından” çok baktığı bir oyun olduğunu söylediği gibi Bethesda’nın da hala eski oyunlarını kullandığı bildiriliyor.

Bir oyuncu ister 1.000’den fazla gezegenin Starfield’da neler sunabileceğini görmek isterse ya da sadece ana hedefleri tamamlamak isterse, Bethesda’nın yaklaşmakta olan unvanının onlar için yapacak çok şeyi olacak gibi görünüyor. Son raporlara göre, Starfield’ın ana görevi Skyrim’in veya Fallout 4’ünkinden daha uzun olacak ve tamamlanması yaklaşık 30-40 saat sürecek. Yan görevlerin alabileceği süre düşünüldüğünde, kendini işine adamış oyuncular muhtemelen Starfield’a yüzlerce saat ayırmaya hazırlanmak isteyeceklerdir.

Starfield, 2023’ün ilk yarısında PC ve Xbox Series X/S için çıkacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mobil uygulamamızı denediniz mi?