Oyun Gündem

PlayStation, Destiny stüdyosu Bungie’yi Satın Aldı

Sony Interactive Entertainment (SIE), Destiny stüdyosu Bungie’yi satın alma sürecini tamamladı.

Cuma günü şirket, “Bungie’yi satın alma anlaşması kapandı” dedi. “Artık resmen diyebiliriz ki… PlayStation ailesine hoş geldiniz.”

Sony, Ocak ayında Bungie’yi 3,6 milyar dolarlık bir anlaşmayla satın almayı planladığını duyurdu.

Mayıs ayında konuşan Sony CEO’su Kenichiro Yoshida, şirketin Halo yaratıcısı Bungie’yi satın almayı planladığını, kısmen PlayStation’ın daha çok platformlu bir iş haline gelme arzusundan kaynaklandığını söyledi.

“Canlı oyun hizmetleri yeteneklerimizi geliştirmek için bir katalizör olacağına inanıyoruz” dedi. “Bungie’yi satın almamız aynı zamanda daha çok platformlu olma yolunda atılmış büyük bir adımı temsil ediyor.”

Bungie, Destiny 2 üzerinde devam eden çalışmalarına ek olarak, 2025’ten önce en az bir yeni IP’yi piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu.

Stüdyonun, 2018 yılında Washington merkezli Bellevue stüdyosunda azınlık hissedarı olmak için 100 milyon dolar yatırım yapan Çinli teknoloji ve oyun devi NetEase ile ortaklaşa mobil için yeni bir Destiny oyunu üzerinde çalıştığı bildiriliyor.

Sony ayrıca Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Assassin’s Creed’in yaratıcılarından Jade Raymond tarafından ortaklaşa kurulan Kanadalı geliştirici Haven Studios’u açıklanmayan bir ücret karşılığında satın aldığını duyurdu.

SIE CEO’su Jim Ryan Mayıs ayında yaptığı açıklamada, şirketin PlayStation işini büyütmeye yardımcı olabilecek yeni satın alma hedeflerinin peşinde olduğunu söyledi.

Mart 2022’de sona eren mali yılında SIE, Returnal geliştiricisi Housemarque, PC bağlantı noktası uzmanı Nixxes Software, İngiltere merkezli Firesprite, Demon’s Souls yeniden yapım stüdyosu Bluepoint ve Seattle merkezli Valkyrie dahil olmak üzere beş stüdyo satın aldı.

Ayrıca Discord, Devolver Digital ve canlı hizmet oyun platformu AccelByte’a da yatırım yaptı ve Bungie ve Haven Studios’u satın almak için görüşmeler devam etti.

Ryan, Sony’nin Mart 2026’da sona eren mali yılına kadar oyun sürümlerinin yarısının PC ve mobil cihazlarda olmasını beklediğini ve bu hedefe ulaşmak için büyük olasılıkla satın almaların gerekli olacağını söyledi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mobil uygulamamızı denediniz mi?