Oyun Gündem
Trend

Halo Infinite İnceleme: Ortalama Puanlar!

20 yıl kadar önce Halo: Combat Evolved , konsol pazarında bir sıçrama yaptı ve Microsoft’tan konsolun ayırt edici özelliği oldu . Yine de, aslında oyun, türün konsollardaki modern yinelemesinin prototipi haline geldi ve birkaç yıl sonra aksiyon oyunlarının standardı haline gelen otomatik sağlık restorasyonu, geniş arenalar, kasırga çok oyunculu ve çok oyunculu oyunlar karşısında bilgi birikimi oldu. çığır açan yapay zeka, Bungie serisini ve stüdyosunu en iyi oyun Olympus’a getirdi ve bu destanın sonraki bölümleri sadece başarıyı pekiştirdi. Halo, ana stüdyonun yayıncıdan ayrılmasından sonra yeni kurulan 343 Industries’in kanatları altına taşındı., popüler bilim kurgu döngüsünün sıkıntılı zamanlarının başlangıcına işaret eden dizinin daha da geliştirilmesi için özel olarak bir araya getirildi. Seyirci, geliştirici değişikliğini izleyen projeleri bir ürperti ile aldı, diyorlar ki, içlerinde ruh yok, arsa çok iyi değil, karakterler soluk, bu da diziyi çok nazikçe yeniden başlatma kararına yol açtı. genel hikayeyi devam ettiriyor ve eski büyüklüğünün yeniden canlanmasının ilk yudumu tam olarak Halo Infinite olmalıydı . Vur ya da ıskala?

Her şey kayıp. Şef, cehennem katliamından kurtulan Pelikan savaş gemisinin pilotlarından biri sayesinde mucizevi bir şekilde hayatta kalan hayatındaki en zor yenilgiyi yaşıyor. Cortana ufuktan kayboldu, akıbeti bilinmiyor ve insanlığın savaştaki yıkıcı yenilgisi, üzerinde beliren yeni bir tehdidin sadece başlangıcıydı. Şef, tatlı bir bayan kılığında Silah Yapay Zekası ve kararsız bir neşeli pilot, yaklaşan fırtınayı durdurmak için Halo Zeta halkasının kalıntılarına gönderilir. Hikaye şok edici sürprizlerle dolu değil, dinamik bir şekilde sunuluyor ve sarkmıyor. Bununla birlikte, aynı zamanda belirli bir derinlikle parlamaz – yüksek ahlaki konuları gündeme getirmez, ayrıca düşünce için yiyecek atmaz, ancak göreviyle mükemmel bir şekilde başa çıkarak oyuncuyu devam etmeye motive eder.

Karakterlerle, her şey biraz daha karmaşıktır – geliştiricilerin onlara derinlik, karakter vermeye ve oyuncunun kalbindeki yerlerini almaya çalıştıkları açıktır, ancak diyelim ki belirsiz çıktı – senaryo yazarları nasıl olduğunu anlamadı. her şey çalışıyor ve karakterlerin arka planını yeterince çözmeyi tamamen unutarak şablon duygusallığın pedalını zemine kadar sürdü, bu yüzden Şef’in iki arkadaşının zihinsel olarak atılması genellikle karanlık bir his veriyor ve işkence, aşırı teatral hissettiriyor . Eğer bu bir tez ise, o zaman silah arkadaşlarının karakterleri, pratikte hiçbir şey kaybetmeden, kelimenin tam anlamıyla kısaca tanımlanabilir: “Silahlar” güvensiz bir balgamdır ve Echo-216 korkak bir choleric ve Şef, daha önce iyi bir konuşmacı değildi, genellikle kendi içine kapandı ve tek heceli ve genellikle rahatsız edici ifadeleri reddetmeyi tercih ediyor, ancak, Bunun için kendi sebepleri var – karanlık hatıralar ve Cortana’nın kafasındaki fısıltıları zihnini alt üst ediyor. Bununla birlikte, antagonistler kesinlikle hiçbir şekilde çalışmazlar – özenle sinirlenirler, uğursuzca gülerler, tehditkar bir şekilde ellerini masaya vururlar ve tehditkar, bas sesleri vardır. En azından, vahşetlerini işlemek için motivasyondan yoksun olmadıkları için teşekkür ederim.

Ve projenin edebi bileşeni daha çok oyuncunun ilgisini korumaksa, o zaman kampanyanın ana yemeği ve ana lokomotifi haklı olarak oyundur. Temelinde, kelimenin tam anlamıyla tüm ana özellikleri tam anlamıyla harf harf – yüksek atalet, belirli bir hareket viskozitesi, düşük yerçekimi, alacalı düşman kalabalığı ve geniş arenalar – hepsi yirmi yıl önce olduğu gibi yerlerinde tuttu. Halo Infinite’in öne çıkan özelliği açık dünyadır. Eh, neredeyse açık, ama daha sonra. Kendi başına, modern standartlara göre, oldukça kompakt, ancak zengin – kelimenin tam anlamıyla her adımda düşman tahkimatları var – küçük kontrol noktalarından tüm askeri burçlara kadar, ele geçirilmesi hızlı hareket noktaları açacak, nakliye ve temel ikmal çağrısı yapacak. mühimmat.

Dikkati hak eden diğer yan olaylar, yakalanan askerlerin serbest bırakılmasının yanı sıra önemli düşman saflarının aranması ve ortadan kaldırılmasıdır. “Yubisoft!” – diyorsun. Ama hayır. 2000’lerin rahat atmosferi, kelimenin tam anlamıyla dünyanın yapısından geliyor – oyuncuya karşı otomatik seviyeleme, zorla eziyet ve diğer şiddet yok. Haritadaki cömertçe dağılmış nakliye tarafından tercih edilen tüm küçük olayları titizlikle süpürebilirsiniz – burada helikopterler, tanklar ve eski güzel “otobüs” ve süzülen Hayaletler ve hava Banshee’leri – canınız ne isterse, ama hiç kimse şişkin gözlerle arsanın içinden geçmeyi yasaklamıyor. Ancak bunun merhemde de kendi sineği var – geliştiriciler doğrusal dizileri açık dünya ile yetkin bir şekilde bağlayamadılar, bu yüzden kendilerini bölümlere ayrılmış hissediyorlar ve sanal alanın kendisi ayrı bir konum.

Seviye tasarımı ile ilgili sorular da var. Ve açık dünya hakkında hiçbir soru yoksa, doğrusal segmentlerin azarlayacak bir şeyleri vardır. Serinin mimari çözümlerinin her zaman minimalist devasalığa yöneldiği bir sır değil, ancak 343 Industries’den geliştiricilerin kanonlardan bir milimetre bile sapmak için titreyip titredikleri ve 2001’de boş doğrusal konumlar olsaydı, bir his vardı. yeterli olarak algılanıyordu, şimdi böyle bir hile sadece kafa karıştırıcı – doğrusal bölümler büyük ve tamamen boş salonlarla, kopyala-yapıştır parçalarıyla ve kesinlikle hiçbir anlamı olmayan delice uzun koridorlarla boğuluyor. Yük maskeleme? Öyle görünmüyor çünkü konumlar arasında geçiş yaparken yükleme ekranları hala orada. Arsa geçişini yapay olarak geciktirmek mi? Mantıklı geliyor, çünkü oyunun son üçte biri olayları çok düzensiz sunuyor, tezlere geçiyor,

Ancak, tüm bu kusurlar ve eksiklikler, savaşın karşılığını fazlasıyla veriyor. Küçük çatışmalardan büyük, muazzam ve inanılmaz adrenalin pompalayan çentiklere kadar. Büyük arenalar, bireysel bir yaklaşım gerektiren alacalı düşmanlar, çarpıcı müzik ve her zevke uygun birçok kinetik, enerji, ağır ve hafif silahlar ruhunuzu alacak ve her savaşı benzersiz hale getirecek. Ancak Infinite mekaniğinin asıl yıldızı kedi kancasıdır. Çözümün kendisi yeni değil, ancak izin verilenlerin sınırlarını büyük ölçüde zorlayarak klasik mekaniği ne kadar havalı bir şekilde yeniliyor. Kordonlu olmaktan memnun musunuz? Herhangi bir duvara tutunun ve hayretler içinde seyredenlere yukarıdan bakın. Kartuşları zamanında bitmedi ve düşman bastırma üzerine ateş mi ediyordu? Sorun değil, kanca yakındaki bir topu çekmenize yardımcı olacak. Esneklik ve gösteriş mi istiyorsunuz? Soru yok, patlayıcı bir kabı sürükleyin ve kalabalığın içine atın panik ve korku ekiyor. Düşmanın yüzü yumruk mu istiyor? Ve her zaman memnuniyetle karşılanır – kanca karkası yakalayacak ve Şefi doğrudan kollarına çekecektir.

Çengel kancaya ek olarak, Chief’in başka avantajları da var – görünmezliği tespit etmek için bir düşman dedektörü vazgeçilmezdir, “itici” Chief’in yeşil kıçını düşman ateşinden çabucak alacak, taşınabilir bir enerji duvarı saklanmanızı ve değerlendirmenizi sağlayacaktır. durum ve taşınabilir bir kalkan hemen hemen her mermiyi yansıtacaktır. Avantajların her biri, dünyaya dağılmış Spartan jetonları nedeniyle pompalanır, bekleme süresini hızlandırır, dayanıklılığı ve yan hasarı artırır. Eğlenmek için birçok kombinasyon var ve savaşlar, yalnızca oyuncu tarafından yönetilen kurşun-enerji yağmuru altında gerçek bir dansa dönüşüyor. Tadı biraz acı olan tek şey, yapay zekanın ham olduğu ortaya çıktı. Düşmanlar genellikle üç çamda karışırlar ve el bombalarından kaçmayı reddederler, ancak adalet içinde bunun kapalı alanlarda gerçekleştiğine dikkat edilmelidir.

Çok Oyunculu Halo, bir zamanlar konsollarda çok oyunculu unsurun yaygınlaşmasında ve geliştirilmesinde önemli bir rol oynadı, bu nedenle 343 Industries’in itibarını kaybetmeye hiçbir ahlaki hakkı yoktu. Infinite’in çevrimiçi bileşeni şu anda çevrimiçi ve ücretsiz olarak sunulmaktadır. Oyuncunun eğlenmesi için dört tür oyun hala mevcuttur:

  • Hızlı oyun , oyuncuyu 4v4 ​​formatında kompakt arenalara götürür ve zafere ulaşmak için farklı koşullar sunar – klasik defmatch, bayrağı ele geçirmek ve bir süre topu tutmak.
  • Botlu kamp, neyin ne olduğunu ve nasıl çalıştığını anlamak için temel eğitimi hızlı bir şekilde atlamanıza olanak tanır. Unreal Tournament ve Quake 3’ü hiç izlememiş oyuncular için mükemmel.
  • Formattaki büyük takımların savaşları, oyuncu sayısındaki “hızlı oyundan” farklıdır – sekiz ila yirmi dört ve haritanın boyutu ve modlar, haritada periyodik olarak hareket eden kontrol noktalarının tutulmasıyla desteklenir. .
  • Derecelendirme arenası siber pirzola unsurudur.

Ve oyuna girer girmez yaşlı adamın üzerine dökülen ilk şey, eve dönen her gezginin yaşadığı sıcak ve rahat duygudur. Bahsedilen Unreal Tournament ve Quake 3’ün titreşimlerikelimenin tam anlamıyla her şeyin Flak Cannon kadar basit, Monster Kill kadar net ve Quad Damage kadar kaygısız olduğu gençlikle ilgili canlı anıları çağrıştırıyorlar. Silahlarda tonlarca vücut kiti olmadığında, yüz elli çeşit ikramiye ve bağış uğruna çarpık bir denge. Herkesin eşit şartlarda olduğu zamanlar. Geleneksel olarak, haritalar, en hünerli ve en hızlı olana gidecek olan variller, el bombaları ve avantajlarla dağılmıştır. Bu izlenimi biraz bozan tek şey, yalnızca tahriş eden ve becerinin değerini büyük ölçüde azaltan kesinlikle devasa TTK’dır. 2000’li yıllarda konsollarda gerekli olduğu açıktır, ancak şimdi, oyuncuların elleri gamepad altında uzun süre geliştiğinde, modern standartlara ayarlanabilir. Söylemeye gerek yok, derileri olan bir mağaza yoktu, onsuz nereye gidebiliriz, ama neyse ki orada sadece kozmetikler var, kazanmak için ödeme yok, en azından henüz değil. Diğer nüanslardan, ilerleme sistemi inanılmaz derecede garip. Evet, stüdyo zaten üzerinde yeniden çalışma planlarını duyurdu, ancak şu anda zafer için damarları yırtmak için kesinlikle hiçbir motivasyon vermiyor – öldürme ve puan sayısından bağımsız olarak, herkes aynı miktarda deneyim alacak.

Oyunun merkezinde yeni Slipspace Engine var… Stüdyonun dediği gibi “Hiperuzay”, teknolojinin yeni nesil Halo’yu başlatması gerekiyordu. Ama bir şeyler ters gitti. Geçen yılki memetik Craig’i ortaya çıkaran demodan sonra yayıncı, ince ayar yapmak için oyunu bir yıl ertelemeye karar verdi. Hiç kimsenin tüm geometriyi yeniden çizmeyi planlamadığı açıktır, bu nedenle stüdyo ana çabalarını marafete attı – güneş parlaması ve sanatsal vurgular daha güzel hale geldi, yansımalar daha net, şimdi yapan malzemelerle çalışmayı unutmadılar. ucuz plastik vermeyin. Ama en önemlisi dokular. Şaka değil harikalar. Oyun boyunca, tek bir açıkçası sabunlu ve kalitesiz doku bulamadım, en kötü durumda, sadece fena değil. Ne yazık ki, tüm bu hileler, oyunun pastoralizm haresinden kurtulmasına yardımcı olmadı – görsel, sekizinci nesil konsolların en iyi temsilcileriyle rekabet edemez, bırakın sadece dokuzuncuda piyasaya sürülen oyunlar. Motor aynı zamanda günün saat döngüsünü de destekliyor, ancak ne yazık ki bu sefer hava koşullarını değiştirmeden. Ve zamanımızın büyük bir projesinde görmek gerçekten garip olan şey, yerler arasında, hatta oda olanlar arasında bile yükleme ekranlarıydı. Çocuklar, peki, nerede?

İlk gün yaması olmayan yayın öncesi sürümde anormal bir kaynak tüketimi gözlemlendi – oyun mobil RTX 2070 Super’de FullHD çözünürlükte bazı noktalarda utanmadan saniyede 60 karenin altına düştü, ancak genel olarak hiçbir sebep yok drama için. Ah evet, dokuları hatırlıyor musun? En az sekiz gigabaytlık video belleği hazırlayın, maksimum ayarlarda oyunun bir çırpıda silip süpüreceği ve ikinci kez düşünmeden RAM’e tırmanacağı. Ayrıca yerelleştirmeyi de azarlamak istiyorum – bazen tüm ifade bölümleri çeviri olmadan bırakılır ve bazı yerlerde çevirmenler ifadeyi tam tersi iletir.

Halo Infinite kusurlu çıktı, yeterince düzensizlik ve çapak var ve bazen tamamen saçma ve sinir bozucu. Ancak üretim atölyelerinde geçirdiği altı yıl boşuna değildi. Önümüzde mandalina kokan heyecan verici oyun mekanikleri ile güçlü ve eğlenceli bir nişancı ve en önemlisi oyun hiç aşırı yüklenmemiş, hafif ve havadar, içinde olmak keyifli ve harcanan saatler keyifli. hiç de yazık değil.

Artıları:

  • Savaş mekaniği bir İsviçre saati gibi çalışır
  • Uygun ve etkili yenilikler
  • Büyüleyici çok oyunculu
  • Serin müzik
  • Yüzeysel ama dinamik hikaye
  • İyi gelişmiş bilgi
  • Rakiplerin iyi zekası

Eksileri:

  • Vasat grafikler
  • En iyi optimizasyon değil
  • Bazı yerler çok havasız ve sıkı
  • Karakterler derinlik için çaresiz
  • Yerelleştirme hataları ve yanlışlıklar

Gameolog

Gameolog kurucusu olarak oyun sektörünü sıkı bir şekilde takip ediyorum. Sektöre ait son gelişmeleri ve haber içeriklerini sizlere en doğru şekilde iletmeyi amaçlıyorum...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mobil uygulamamızı denediniz mi?