Oyun GündemPCPlay Station
Trend

Deathloop İnceleme

Arkane ve Bethesda Stüdyolarının bugün Pc ve PS5 için çıkan oyunları Deathloop oyununun IGN tarafından yayınlanan incelemesine bakış atıyoruz.

Daha önce Deathloop gibi bir oyun oynamadım. Daha doğrusu, biraz buna benzeyen pek çok oyun oynadım – Dishonored , Hitman , Outer Wilds ve hatta Dark Souls – ama hiçbir zaman bu kadar çok ilginç fikri bir araya getiren ve bu kadar büyüleyici benzersiz bir şey yaratan hiçbir şey olmadı. Sekiz hedefi öldürerek onu kırana kadar döngüye girmeye mahkum, sürekli tekrarlanan günü, etkili silah oyunları, araştırma çalışmalarını özümseme, tatmin edici deneyler ve hatta gergin çok oyunculu zıtlaşmalar için bir oyun alanıdır. Geliştirici Arkane Studios bu parçaların hassas kalibrasyonu, Deathloop’u sessizce uğultu yapmayan, aksine kendinden emin bir şekilde kükreyen karmaşık yapılı bir saat makinesi yapıyor.

Vizyonerler olarak bilinen sekiz hedefiniz Blackreef’te ikamet etti; 1960’ların moda, mimari ve teknolojisinin kısa çizgileriyle çekici bir şekilde canlı hale getirilen soğuk ve gri bir ada. Her sabah onun dondurucu kıyısında uyanan kahramanınız Colt, sürekli olarak eğlenceli ve anlaşılır bir şekilde küfürlü bir silahşör, hafıza kaybı onun buraya nasıl geldiğini veya ne kadar süredir dolaştığını bilmesini engelliyor. Şaşırtıcı bir şekilde senaryo için, gün sıfırlanmadan ve hepsi yeniden dirilmeden önce tüm hedeflerinizi ortadan kaldırarak döngüyü bitirmeye çalışırken topuklarınızda tıkırdayan bir saat yok. Deathloop’un en akıllıca kararı, günü sabah, öğlen, öğleden sonra ve gece olmak üzere dört zaman dilimine bölmek ve her birinde istediğiniz kadar uzun veya kısa süre kalabilirsiniz.

Yine de bu, komplikasyonların olmadığı anlamına gelmez. Hedefleriniz bu zaman dilimlerine ve konumlara yayılmıştır, o kadar ki, gün bitmeden hepsini öldürmek başlangıçta imkansızdır. Bu nedenle, aynı anda birden fazla kişiyi öldürebilmeniz için onları bir araya getirmeniz gerekir. Bunu başarmak için, yaklaşık 20 saatimi alan, Blackreef’in heyecan verici sırlarını ortaya çıkaran, düşmanlarınız hakkında büyüleyici ayrıntıları öğrenen ve sonunda her birinin daha önce ölmesini sağlayan tatmin edici bir çözüm düzenleyerek sonuca varan yaşamları ve programları hakkında bir araştırma yapmalısınız. gece yarısı grevleri.

“Yaşa, öl, tekrarla” yapısını kullanmasına rağmen, Deathloop’u bir roguelike’a yakın herhangi bir şey yerine geçici bir metroidvania olarak düşünmek en iyisidir. Başlıca para birimi bilgidir: Hedefleri kovalarken ve yeni potansiyel müşteriler keşfettikçe, hem zaman hem de mekan olarak daha önce ziyaret ettiğiniz alanlarda kapıların ve heyecan verici yeni fırsatların kilidini açmanıza yardımcı olacak ipuçlarını keşfedeceksiniz. Bu alanlar, Arkane geleneğinde, karmaşık bir şekilde ayrıntılı ve kişilikle yoğundur. Pusu kurmak için mükemmel olan mağara gibi, paslanmış uçak hangarlarıyla yıpranmış Karl’s Bay, Vizyonerlerden birini içtenlikle takip eden saplantılı bir tarikata ev sahipliği yapıyor. Bu arada, daha şık Fristad Rock, cezbedici sınırsız odalarla dolu rock ‘n’ roll kulübü ile sızma becerileriniz için harika bir meydan okuma sağlar.Zamanlar ve bölgeler arasındaki neden-sonuç bağlantılarını fark etmeye başladığınızda heyecan verici keşifler gelir.

Heyecan verici bir şekilde, dört yerin ayrıntıları, onları ziyaret ettiğiniz zamana bağlı olarak değişir. Gün geçtikçe, sakinleri daha kabadayılık yapıp mobilyaları, grafiti duvarları parçaladıkça ve hatta bir arabayı bir binaya çarptıkça ada giderek daha anarşik hale geliyor. Öğleden sonra, bir kar fırtınası Blackreef’i beyaz bir battaniyeyle yeniden dekore ederken, akşam Updaam bölgesine hakim olan coşkulu bir partiye ev sahipliği yapar. Bu büyük görsel değişiklikler arasında, düşman devriyelerinin değiştirilmesi, yeni yollar sağlamak için suyun dondurulması veya yalnızca öğleden sonra açılan gizli bir apartman penceresi gibi ince, daha anlamlı değişiklikler var. Bu değişiklikler, Deathloop’un günü boyunca sürekli bir keşif duygusu yaratmaya yardımcı olur.

Dört zaman periyodunu da oynadıktan sonra gün sıfırlanır ve yeniden başlarsınız. Colt’un doğaüstü yetenekleri, her zaman aralığında iki kez ölümden kurtulmasına izin verse de, ölmek de sizi kahvaltı saatine geri gönderir, bu da işleri adil tutar ve işler sinir bozucu olmadan hatalardan hızlı bir şekilde öğrenme fırsatı sunar. Her iki durumda da, her sıfırlama, aldığınız her silah, güç ve yükseltmenin envanterini çıkarır ve sizi her gün yeniden başlamaya zorlar. Sizi umutsuzluktan kurtaran Infusion sistemi, öğeleri kalıcı olarak Colt’a bağlamanıza ve böylece döngüden kurtulmalarına olanak tanır. Blackreef’te bulunan ve dikkate alınan satın alımları zorlamak için yeterince nadir bulunan, ancak her yeni döngünün cephaneliğinizi sürekli olarak güçlendirecek kadar tedarikte bulunan bir kaynak olan Residuum’u harcamayı gerektirir.

Bu sistem, yaklaşımınızı değiştirmeniz için sizi akıllıca teşvik ederek Deathloop’un birçok lezzetini hazır olana kadar taahhütte bulunmadan tatmanıza olanak tanır. Her gün, çiğnediğiniz düşmanlardan çeşitli avantajlara sahip yeni silah çeşitlerinin yanı sıra kova dolusu Biblolar adlı yükseltmeleri almayı içerir. Düzinelerce bulunan biblolar, hem silahlarınızda hem de Colt’ta, anında yeniden doldurma veya ses çıkarmadan hareket etme yeteneği gibi anlamlı değişiklikler yapmanızı sağlar. Döngünün bisiklet seçenekleri büfesi, İnfüzyon seçimlerinize ilham vermeye devam edecek yeni ekipmanları keşfetmenize ve test etmenize olanak tanır. Örneğin, Güç itme benzeri Karnesis gibi doğaüstü yeteneklere olan artan hayranlığım, onları ne kadar süre kullanabileceğimi artıran Biblolara yatırım yapmamı gördü. ve hatta gücüm biterse onları sağlığımla beslerim. Zamanla, bir sonraki konuma geçmeden önce bir yükleme seçeceğiniz favori öğelerinizden oluşan bir koleksiyon oluşturacaksınız.

Bir koşunun sonunda ekipmanı kaybedebilirsiniz, ancak sıfırlama asla araştırmanızı bozmaz – şimdiye kadar yaptığınız her keşfi görev günlüğünüzde ve istihbarat dosyalarınızda saklarsınız. Bu, aynı aktiviteyi nadiren iki kez tekrarlamanız gerektiği anlamına gelir, bu da diğer birçok zaman döngüsü oyununun yaşadığı hayal kırıklığını ortadan kaldırır. Keşifler otomatik olarak yeni hedefler belirler, bu da ne yazık ki sizi kendi sonuçlarınızı çıkarma şansından mahrum eder, ancak gizli bağlantılardan asla bıkmamanızı sağlar. Deathloop’un canlı bir tempoda ilerlemesini sağlayan değerli bir takas.Yaptığınız her seçimin aramayı her santim daraltmaya yardımcı olduğuna dair gerçek bir his var.

Hedeflerinizin sizi götürdüğü yolculuk, daha önce ziyaret ettiğiniz yerlere ve zaman dilimlerine sıklıkla yeni bir ışık tutar ve bu da ödüllendirici bir bilgi bankası oluşturur. Her gün aynı şiddetli zevklerle – keskin silahlar ve hatta güvenilir Kalıntı kaynakları – yeniden doldurulan binalar, güvenli sığınaklar ve hazine sandıkları aracılığıyla yavaş yavaş kısayolları öğrenirsiniz. En heyecan verici keşifler, zaman ve bölgeler arasındaki neden-sonuç bağlantılarını tanımaya başladığınızda, örneğin sabahları bir bilgisayara girmenin farklı bir bölgedeki bir kapının kilidinin açılmasını sağlayacağını fark ettiğimde olduğu gibi, yavaş ama emin adımlarla gelir. öğleden sonra.

Birkaç saatlik doğrusal girişten sonra (ki bu, sıkı bir şekilde kontrol edilen bir eğitim modunda biraz fazla zaman harcar), tüm ada ve zaman döngüsü, istediğiniz gibi – herhangi bir bölgeyi, herhangi bir sırayla keşfetmeniz için size açılır. Sekiz Vizyoner’in her biri için lineer görev dizileri olarak ortaya çıkan başlangıç ​​ipuçlarına sahip olursunuz, ancak onları nasıl takip edeceğiniz tamamen size bağlıdır. Her yeni ipliği bulduğunuz gibi çekmeyi tercih edebilir, tek bir döngüde mümkün olduğunca fazla yer kaplamak için uçlar arasında atlayabilir, bu da tatmin edici bir verimlilik hissi sağlar. Ya da bulmacanın belirli bir bölümünü azimli bir şekilde takip ederek zaman dilimlerini ve yerleri atlayarak tek bir ipucunu kovalayabilirsiniz. Bu olağanüstü özgürlük, araştırmacı fantezisini gerçekleştirmeye yardımcı olur; Yaptığınız her seçimin aramayı bir santim daraltmaya yardımcı olduğuna dair gerçek bir his var.

Blackreef’teki çoğu insan sohbet etmekten çok sizi öldürmekle ilgilendiğinden, Deathloop’un cinayet bulmacasının cevapları büyük ölçüde klasik sesli günlükler, notlar ve bilgisayar mesajları formatlarında keşfedilir. Verilmiş, bunlar BioShock’tan beri hemen hemen her oyunda bir düzine kuruş, ancak Arkane burada kendini aştı: bunlar herhangi bir oyunda deneyimlediğim en iyiler; özlü, derin lezzetli ve genellikle şaşırtıcı derecede komik. Örneğin, “AlphaWolf69” tarafından gönderilen agresif mesajlar aracılığıyla, bir Vizyoner olan Aleksis Dorsey’in tek haklı yeri av tüfeğinizin iş ucunda olan bir frat çocuk pisliği olduğunu çabucak öğreneceksiniz. Hedefleri doğrudan bu günlüklere ve mesajlara bağlamak, her yeni keşfin, oyun oynarken siz ve Vizyonerler arasında gerçek bir düşmanlık ilişkisini geliştirmesi anlamına gelir.

Arkane’in ustaca hikaye anlatımı eli her zaman tamamen sabit durmaz. Her notayı tam olarak özümsemez ve birçok noktayı kendiniz birleştirmezseniz, ki bu sahip olduğunuz özgürlüğünüz göz önüne alındığında oldukça olasıdır, Colt’un kişisel hikayesi – hedeflerinin yaşamlarıyla iç içe geçen ve Deathloop’un kapsayıcı hikayesi gibi davranan eğlenceli, dolambaçlı bir tarih. arsa – tam olarak bir araya gelmeyebilir. Ve onsuz, kısa sonuç bölümü sadece ani değil, oldukça zayıf da hissedilebilir. Arkane’nin bu bağlantıları kendimiz kuracağımıza olan güvenini takdir etsem de, Colt’un hikayesi, kurabiye gibi dağılmaktan ziyade, döngüler boyunca küçük dönüm noktası öğünlerinde muhtemelen kaçırılmayacak bir şekilde sunulması gereken bir şey gibi geliyor. Bir sonraki haklı cinayete devam etmek isteyenler tarafından gözden kaçırılacak dünya çapında kırıntılar.

Bu karmaşık, döngüsel dünyanın hassas mühendisliği, Deathloop’un balistik nefesi olan bir ejderha gibi kükreyen, nefis derecede gürültülü bir olay olan savaş sistemi tarafından dengede tutulur. Yüksek sesle konuşmayı tercih ederseniz, küçük ama iyi ayarlanmış bir dizi fevkalade ağır silah kullanarak duvarları Blackreef’in vahşi haydutlarının – hepsi bir Andy Warhol tablosundan düşmüş gibi görünen – içleriyle boyayabilirsiniz. En iyileri arasında, bir savaş uçağının alt takımından sökülmüş gibi hissedilen püskürtmeli bir makineli tüfek olan Pepper Mill ve bir savaş gemisinin minyatür topunun gücüyle ateşlenen bir tabanca olan The Fourpounder vardır. Bu güvenilir favorileri edinmeme rağmen, farklı taktikler etrafında planladığım gibi kendimi sürekli olarak tüm cephanelik arasında geçiş yaparken buldum. 

Bu silahlara, Vizyonerlerin cesetlerinden çalınan doğaüstü güçler olan bir Slab kütüphanesi eşlik ediyor. Bunlar, durumlara tercih ettiğiniz şekilde yaklaşmak için silahlarınız ve çevre ile birlikte kullanılabilir ve sesli veya sessiz gitmeyi seçseniz de tüm yollar sağlam hissettirir. Örneğin, Shift adlı ışınlanma Levhasını Aether’in görünmezliği ile eşleştirmek, kirişlere kadar fermuar çekmenize ve görünmeyen düşman yollarını gözlemlemenize, sessiz bir çivi tabancasıyla başıboş kalanları toplamanıza olanak tanır. Bu arada Karnesis Slab, grupları havaya kaldırmak ve içlerinde hayat kalmayana kadar tekrar tekrar duvarlara çarpmak için kullanılabilir. Döşemelerin değerine ek olarak, aynı Döşemeyi birden çok kez yağmalayarak elde edilen, sonik bir patlamaya neden olacak kadar güçlü bir tekme ile teleportunuzu zincirleme yeteneği gibi yükseltmelerdir.Doğru kombinasyon tamamen yeni bir oyun tarzı yaratabilir.

Silahlarınız ve güçleriniz arasındaki bağlantılar, Deathloop’un savaşını (veya bundan kaçınmasını) neşeli deneyler için bir yuva haline getirir. Bununla birlikte, Bibloların ekipmanınızın bireysel bileşenlerini nasıl uyumlu hale getirebileceğini öğrendiğinizde sistem gerçekten canlanıyor. Doğru kombinasyon tamamen yeni bir oyun tarzı yaratabilir: Odaları uzaktan kilitleyebilen ve her öldürmede sizi iyileştiren silah taretleriyle hedefleri ortadan kaldırabilen, müdahalesiz bir bilgisayar korsanı olabilirsiniz; ya da balkonlara çift atlayabilen ve sihirli bir şekilde düşmanlarla yer değiştirebilen usta bir denizci; ya da okyanus derinliğinde mühimmat rezervlerine sahip bir telekinetik tank ve asla tükenmeyen bir sağlık barı. Envanterinizi keyifli atışlar, sinsi sızıntılar veya ikisinin bir karışımı için hazırlanmış zanaat kitleriyle karıştırıp eşleştirirken, bunun güverte oluşturma çekiciliği var. 

Kulağa çok mu kolay geliyor? Elbette bir yakalama var. Son döngüye kadar asla gidememenizi sağlamak için elinden gelenin en iyisini yapan, Colt’a doğrudan ilgi duyan ve onun seviyesinde çalışan tek Vizyoner olan Julianna Blake. Sizinle sürekli olarak radyo üzerinden sohbet ediyor ve onunla yaptığınız gürültülü şakalarınız, bu karmaşık, mekanik oyunu sevecen bir insan kişiliğiyle dolduruyor. “Döngüyü kırmaya çalışmazsan,” diye alay ediyor, “Seni öldürene kadar gitgide daha şiddetli bir şekilde seni tekrar tekrar öldüreceğim!” Colt onun sözünü keser; “İyi! Lanet olası döngünü kıracağım ve seni kızdırmak için ne yaptıysam özür dilerim!” Colt’un diğer Arkane oyunlarının büyük ölçüde sessiz kahramanlarına karşı değerli bir antitez olduğunu anında kanıtladığı, komik bir şekilde kaba bir teslimatla söyleniyor.Savaş, balistik nefesi olan bir ejderha gibi kükreyen, nefis, gürültülü bir olaydır.

Ancak Julianna ile yaşıtları arasındaki en büyük fark, diğer Vizyonerlerin yalnızca evlerini istila ederseniz saldırganlaşacakları yerde, Julianna’nın huzursuz ve serbest dolaşan bir avcı olmasıdır. Sizi arayacak ve soruşturma partinizi çökertecek, birdenbire bir mini patron dövüşü gibi ortaya çıkacak. Örneğin, ilk hedefimi ve tüm korumalarını sessizce öldürdükten sonra, BioShock’un korkunç dişçisinin anılarını hatırlatan bir anda Julianna’yı yüzümden birkaç santim ötede ve çıkışı kapatarak bulmak için döndüm. Ölümcül gazla hızla dolan bir hangarda meydana gelen çatışma, beni o gün topladığım harika hazine olmadan sabaha geri göndermekle tehdit etti. Julianna’nın gelişmiş saldırganlığı, esnekliği, ve kendini genel düşmanlar olarak gizleme yeteneği, Deathloop’un öngörülebilir ve tekrarlanan modellerinde hoş bir teğet olduğu anlamına gelir. Göründüğü kadar tehlikeli değil – aslında sadece ilk aşamalarda onun eliyle öldüm – ama bölgeye gelişini gösteren alarm müziği yine de her seferinde gerçek bir gerilim yaratıyor.

En azından tek oyunculu modda durum böyle. Julianna daha büyük bir amaca hizmet ediyor, çünkü sizi engellemeye çalışmak için oyununuzu “istila edebilecek” başka bir oyuncu tarafından kontrol edilebiliyor. Dark Souls tarafından popüler hale getirilen PvP mekaniğindeki bu değişiklik, onu tamamen farklı bir canavara dönüştürüyor. Doğal olarak yapay zeka stand-in’inden daha zeki (ya da karşı oynadığınız kişiye bağlı olarak, sanırım değil), ‘gerçek’ bir Julianna, işlemlere daha otantik bir kedi-fare duygusu sağlar. Bu kovalamaca, karşılaştığım birkaç gecikme artışının bile söndüremeyeceği bir heyecan ve krediler toplandıktan sonra döngüyü yeniden oynatma yeteneğini çok daha çekici bir oyun sonu senaryosuna dönüştüren bir meydan okuma. Neyse ki, mükemmel düzenlenmiş öldürmenizi tehlikeye atan bir rastgele sesten nefret ediyorsanız, istilacılar tamamen oyununuzun dışında kalabilir.

Diğer açıdan, Julianna olarak oynamak Colt’u kontrol etmeye benzer ama onun farklı bir ritmi var. Colt’un diriltme yeteneği olmadan, her yanlış hareket son hareketiniz olabilir ve tamamen öldüğünden emin olmak için hedefinizi üç kez öldürmeniz gerekir. Bu, başlangıçta adil olmayan bir dengedir, ancak sonunda kendini basitçe farklı bir savaş türü olarak ortaya çıkarır. Aldatma, araç setinizin en önemli parçası haline gelir; Bir NPC ile görünümleri değiştirmek ve karışmak, bir AI devriye rotasını çoğaltmak için elinizden gelenin en iyisini yapmak için sessiz bir heyecan var ( Watch Dogs’tan farklı değil)‘çok oyunculu mod). Birçok döngüde öğrendiğiniz harita bilgisi, Colt’un muhtemelen gideceğini bildiğiniz yerlerde pusu konumlarını belirlemenize yardımcı olur; bu, Deathloop’un seviye tasarımında ustalaşmak için sevindirici bir ödül. Rock kulübünde defalarca oynadığım, iki adım önde olmak için birden fazla ziyaretimde keşfettiğim havalandırma deliklerini kullanarak görünmez bir şekilde onları takip ettiğim kişiden özür dilerim.

Sizi tekrarlayan istilalar yoluyla cesaretlendirmek, bir ‘Hunter Rank’ ilerleme sistemidir. Bu, her biri Colt’u çeşitli eğlenceli şekillerde öldürmenizi isteyen görevleri tamamlayarak artırılabilir. Başarı, Julianna için hızla büyüyen bir silah, güç ve Biblo koleksiyonunun (o ve Colt bir envanteri paylaşmaz), her iki oynanabilir karakter için yeni görünümlerden oluşan bir gardırop ve tamamlanması gereken daha fazla zorluğun kilidini açar. PvP hiçbir şekilde önemli bir mod değildir, ancak Deathloop’un savaşından benim kadar benzer şekilde alınan herkes için, esasen akıllı yollarla öldürme için bir ödül sistemidir.

Görünüşte sonsuz karmaşıklığına rağmen, Deathloop şimdiye kadar oynadığım en kendinden emin tasarlanmış oyunlardan biri. Arkane Studios, anlamlı bağlantılarla birbirine bağlanan fikirlerden oluşan bir dünya yarattı; zaman uzayı, uzay taktikleri ve taktikler de yüklemeleri etkiler. Zaman döngüleri ve doğrusal olmayan araştırma çalışmaları etrafındaki benzersiz, yüksek konseptli fikirleri zarafetle uygulanarak sistemlerini gezinmek, öğrenmek ve nihayetinde ustalaşmak için zahmetsiz hissettirir. Arkane ve benzer oyunların geliştiricilerinin arzu ettiği yeni bir yüksek filigran olan Deathloop, benzeri olmayan bir oyundur.

Kaynak
IGN

Gameolog Yazar Ekibi

Kurucu üyelerden oluşan yazar topluluğuyuz. Bütün oyun severlere doğru haberler iletmeyi amaçlıyoruz... Oyun sektörünü sıkı bir şekilde takip eden ekibimiz, bu sektöre ait son gelişmeleri haber içeriklerini yamaları ve modları size aktarıyor...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir